Zrozumieć niepełnosprawność gości spa...
W ciągu ostatniej dekady nastąpił gwałtowny rozwój usług SPA & wellness skierowany na różne grupy demograficzne: Baby Boomers, mężczyzn, nastolatki, dzieci etc…. . Jednak z marketingową premedytacją stosunkowo niewielka liczba SPA do tej pory oferuje programy dostosowane do potrzeb klienta o różnym stopniu ,,niepełnosprawności” - formalnej lub nie – zadając sobie trud do zmierzenia się z wyzwaniami które na naszych oczach zmieniają demografię użytkowników programów SPA&wellness.
Do 2050 roku liczba osób powyżej 60 roku życia podwoi się, osiągając liczbę ponad 2 mld a liczba 80-latków w większości krajów rozwiniętych będzie czterokrotnie większa. W bliskiej przyszłości musimy zauważyć odchodzenie od typowych zabiegów rozpieszczania klienta do realnych potrzeb ciał które możemy zauważyć w ,,prawdziwym" otaczającym nas świecie.
Najstarsi klienci SPA należący do segmentu ,,Baby Boomers” (urodzeni w latach 1946-64 i napędzający gwałtowny rozwój branży spa w latach 1980 - 2000) zaczynają zmagać się z problemami wynikającymi np. z artretyzmu czy ograniczoną mobilnością wynikającą z wszczepionych protez biodrowych lub kolanowych.
Pojawiło się nawet specyficzne określenie medyczne tej grupy ,,Boomeritis”. Dlatego też coraz więcej ośrodków SPA będzie w swojej ofercie uwzględniało np. holistyczne i medyczne zabiegi przeciwbólowe. W wyborze ośrodka spa preferowane będą tutaj oczywiście różnego rodzaju spa termalne.
Jako partnerzy programowi pojawią się w hotelach wellness&spa ortopedzi, fizjoterapeuci, czy specjaliści medycyny sportowej. SPA zaczną pełnić rolę pośrednią między medycznymi ośrodkami rehabilitacyjnymi a ośrodkami, do których ciągle przyjeżdża się dla przyjemności.
Nie wszystkich jednak będzie stać (czasowo lub finansowo) na wyjazdy kierunkujące zabiegi spa na ich konkretne problemy. Dlatego też na lokalnym rynku większą szansę powodzenia będą miały ośrodki które oprócz ciekawego menu zabiegowego z przystępnymi cenami będą architektonicznie i technologicznie przygotowane do obsługi starszego wiekowo klienta.
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ JEST CZĘŚCIĄ ŻYCIA. NIE POZWÓLMY, ABY STAŁA SIĘ SMUTNA I DEPRESYJNA.
|

|